O mnie

Jestem instruktorem hatha i vinyasa jogi, terapeutką twarzy, pasjonatką w poznawaniu ludzkiego ciała i mamą dwójki cudownych dzieci Przemka i Uli.
Praktyka jogi i zdrowy styl życia towarzyszą mi kazdego dnia.

 Pierwszy raz na macie stanęłam wiele lat temu. Już od pierwszych sesji poczułam miłość do tej formy pracy z ciałem. Od tamtej pory joga jest stalym rytuałem dnia codziennego. Idąc za głosem serca ukończyłam studia podyplomowe Relaksacja i Joga na Wydziale Rehabilitacji AWF w Warszawie.                                 

Jestem również uczestniczką kursów  Miedzynarodowego Instytutu Refleksologii Twarzy, gdzie pod okiem pionierki terapii twarzy w Polsce,  Beaty Sekuły,  ukończyłam kursy Mulimetodologiczny Refleksoryczny Masaż Twarzy, Miofascioplastykę Twarzy, Szyi
i Dekoltu oraz Drenaż Limfatyczny Twarzy.

Nadal doskonalę się i pogłębiam swoją wiedzę z zakresu Drepoterapii jako kompleksowej, wielowarstwowej trapii twarzy, która uwzględnia fizjologię i energetykę ciała ludzkiego
oraz dążenie tkanek do wzajemnego równoważenia się.

Moją misją jest i promowanie zrównoważonego stylu życia i pomoc innym w odnalezieniu tej równowagi  poprzez świadomą pracę z ciałem, świadome łączenie ciała i umysłu
w jedność oraz umiejetność relaksowania się i odprężania całego naszego organizmu.

Iwona Majkowska – instruktor jogi


TERAPIE TWARZY

Twarz jak i reszta naszego ciała zbudowana jest z wielu warstw nakładajacych się na siebie, wspierajacych się i czerpiących z siebie nawzajem.  Każda warstwa ma inną specyfikę i potrzebuje odmiennego traktowania. Terapia twarzy to kompleksowa stymulacja wszystkich tkanek twarzy: skóry, powięzi, mięśni  czy tkanki naczyniowej i nerwowej . Powięź lubi delikatny dotyk, pod którym rozluźnia się. Aby dotrzeć do zakończeń nerwowych potrzebna jest mocniejsza praca i głebsza stymulacja.  Stymulacja ta wpływa jednocześnie na wszystkie sfery naszego funkcjonowania czyli na ciało, umysł i nasze emocje.  Regeneruje organizm i pobudza go do samoregulacji, konsekwencją  której jest samouzdrawianie.  W ten sposób organizm powraca do naturalnych  samodzielnych zdolności do regulacji i regeneracji.

Ciało uwielbia dotyk i terapie okolic twarzy, które poddawane takim zabiegom powodują niesamowite doznania zarówno na poziomie fizycznym jak i psychicznym.

Korzyści terapeutyczne:

  • doskonałe samopoczucie klienta
  • głęboki relaks i błogostan
  • zmniejszone napięcie mięsni i powięzi
  • działanie przeciwbólowe
  • detoksykacja organizmu
  • regeneracja i uruchamianie procesu samoregulacji organizmu.


Korzyści kosmetyczne:

  • ogólna poprawa owalu i wyglądu twarzy
  • jędrne i napiete mięśnie
  • witalna, odżywiona  skóra
  • wygadzenie istniejących zmarszczek i zapobieganie nowym
  • błyszczące oczy


REFLEKSOLOGIA  TWARZY

To  terapia polegająca na stymulacji zakończeń nerwowych i częsciowo mięśni twarzy, dzięki której uzyskuje się  dostęp do układu nerwowego i buduje  jego odporność na sters fizyczny i psychiczny. Wykorzystuje się do tego mapy ciała, które mają swoje odzwierciedlenie nie tylko na stopach i na dłoniach ale również na twarzy.  Terapia ta działa miejscowo na twarz i ogólnie na cały ustrój. Relaksujące działanie jest bardzo szybko odczuwalne ze względu na bliskość kory mózgowej, z którą twarz połączona jest bezpośrenio za pomocą nerwów czaszkowych. Stymulacja twarzy ma silny wpływ na pracę mózgu i jego odruchowe działanie na całe ciało. Stymulowane strefy i punkty na twarzy korespondują z poszczególnymi narządami, układami i częściami ciała. Ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo mózgu i połaczenia nerwowe z twarzą refleskologia właśnie tej czesci naszego ciała  to najsilniej działająca terapia.


MIOFASCIOPLASTYKA TWARZY, SZYI I DEKOLTU

To naturalna i bezpieczna odnowa biologiczna twarzy przyczyniająca się do uwalniania powięziowej pamięci emocjonalnej.

Polega na bardzo delikatnej stymulacji  warstwy mięśnowo-łącznej twarzy, gowy, szyi, dekoltu, ramion i okolic łopatek, która wpływa zarówno miejscowo na stymulowane obszary jak również ogólnoustrojowo poprzez uruchomienie subtelnych procesów uwalniania.  Uwolnienie emocji powoduje usunięcie bądź zmniejszenie napięcia twarzy, rysy stają się łagodne a cera jasna. Zrównoważona tkanka łączna przyczynia się do polepszenia samopoczucia i odbudowania zasobów energii witalnej.


DRENAŻ LIMFATYCZNY TWARZY, SZYI I DEKOLTU

Drenaż limfatyczny twarzy i jej okolic jest łagodnym zabiegiem stymulującym układ limfatyczny poprzez wykonywanie ruchów pocierania i uciskania zgodnych z kierunkiem przepływu limfy, aby przepchnąć nagromadzony pod skórą płyn w kierunku węzłów chłonnych. W ten sposób udrażnia się przepływ i krążenie limfy, która bierze udział w oczyszczaniu organizmu. Dzięki temu likwidowane są obrzęki, krążenie zostaje pobudzone, skóra ujędrniona a zmarszczki spłycone. Kondycja i koloryt skóry zdecydowanie poprawia się. Następuje lepsze wchłanianie substancji odżywczych i leczniczych z preparatów i kosmetyków. Technika masażu to powolne lecz zdecydowane ruchy wykonywane od okolic obojczyków do czubka głowy. Ten łagodny masaż głęboko relaksuje i odpręża nie tylko okolice głowy ale i całe ciało.


RELAKSACYJNY MASAŻ LIMFATYCZNY CAŁEGO CIAŁA

Przepychanie i odprowadzanie limfy zbierającej się tuż pod skórą za pomocą łagodnych technik pocierania i uciskania wpływa bardzo odprężająco na całe ciało. Efekt ten powstaje poprzez wolne tempo masażu i łagodny dotyk stymulujące również powięź, która uwalniając napięcie rozluźnia otoczone nią mięśnie i narządy. Zrównoważona tkanka łączna przyczynia się do polepszenia samopoczucia, odbudowania zasobów energii witalnej i bardziej wydajnego  funkcjonowania narządów poprzez ich  lepsze  ukrwienie i dotlenienie.

Oddech pogłębia się co pozwala na lepsze dotlenienie organizmu i ukojenie układu nerwowego. Usprawnienie przepływu limfy poprawia transport wody i soli mineralnych,  likwiduje obrzęki ciała i zespół ciężkich nóg, usuwa toksyny z komórek i pomga w walce z cellulitem. Skóra staje się bardziej odżywiona a drażnienie jej górnych warstw pobudza ją do odnowy wzmacniając jej elastyczność.


JOGA

 Joga to zestaw pozycji (asan) usprawniających i równoważących ciało, poprawiajacych kondycję fizyczna i psychiczną organizmu. Poprzez regularną praktykę wzmacniane są osłabione mięśnie a zbyt przykurczone i napięte rozluźniane i rozciagane. Zwieksza się zakres ruchu w stawach. Lepszy przepływ krwi w organiźmie dotlenia komórki i poprawia ukrwienie narządów wewnętrznych. Równoważony jest w ten sposób przód i tył ciała, prawa i lewa strona a także dół i góra. Siedzący tryb życia, nieprawidłowe nawyki i wzorce ruchowe powodujące nierównowagę naszego ciała powodują jego różne dolegliwości chorobowe i bólowe, najczęściej kręgosłupa w różnych jego odcinkach, bóle mięśniowe, bóle stawów i bóle głowy.  Przyczynia się również do tego przewlekły stres powodujący nadmierne napięcie mięśniowe. Joga oprócz pozycji rozciągajacych i wzmacniających proponuje relaksację, która poprzez rozluźnianie ciała i świadomy oddech obniża napięcie mięśniowe redukując stres co pozytywnie wpływa na układ nerwowy. Regularna praktyka uczy także uważności na siebie i odczucia płynące z ciała, poprawia koncentrację, uspokaja umysł, przywraca pewność siebie. Przekłada się to bezpośrednio na komfort życia codziennego, radzenie sobie w trudnych sytuacjach i umiejętność zarządzania stresem.

Korzyści z regularnej praktyki:

  • redukcja stresu i nabycie umiejętności relaksacji
  • obniżenie nadmiernego napięcia mięśnowego
  • ukojenie układu nerwowego
  • odzyskanie równowagi psychicznej
  • poprawa koncentracji
  • równoważnie ciała poprzez wzmacnianie, rozluźnianie, rozciąganie
  • poprawa ruchomości stawów
  • poprawa koordynacji ruchowej, zwinności i gibkości
  • uwalnianie oddechu i jego pogłębienie
  • poprawa jakości snu
  • pobudzanie krążenia krwi i limfy w organiźmie
  • poprawa ukrwienia narządów wewnętrznych
  • redukcja wagi
  • pozbywanie się lęków
  • podniesienie samooceny i pewności siebie
  • ogólna poprawa samopoczucia psychicznego i fizycznego
  • ogólna poprawa jakości życia


HATHA JOGA według metody Iyengara

To praktyka mająca na celu nauczenie umiejętności technicznych wchodzenia, trwania i wychodzenia z pozycji jogi (asany). Uczy uważności na swoje ciało, jego naturalne możliwości i zakresy ruchowe oraz jego akceptacji. Dokładne wskazówki uczą poszanowania naturalnych granic aby uniknąć kontuzji. Praktykowanie z uważnością przynosi wiele korzyści zdrowotnych. W tej metodzie nauczania stosuje się różne warianty pozycji i pomoce w postaci pasków, klocków, wałków aby każdemu umożliwić rozpoczęcie praktyki i czerpanie z niej korzyści zdrowotnych.


VINYASA JOGA

To styl jogi praktykowany w dynamiczny sposób poprzez płynną sekwencję opartą na sekwencji powitania słońca jako stały elemnet przejściowy. Jest to praktyka łącząca ruch z oddechem, mająca na celu osiągnięcie płynności a wraz z nią równowagi w umyśle i ciele.  

Jest to praktyka rozwijająca siłę, wzmacniająca centrum ciała, rozciągająca, poprawiająca mobilność i równowagę.


FLOW JOGA

To styl jogi łączący ruch z oddechem w celu łagodnej praktyki polegającej na płynnym przechodzeniu z pozycji do pozycji i pozostawaniu w nich na kilka oddechów. Płynna praktyka pozwala na ruch kręgosłupa w każdą stronę. Krótkie przebywanie w pozycjach przy ich prawidłowym wykonywaniu nie obciąża nadmiernie statwów ani kręgosłupa. Płynne przechodzenie z pozycji do pozycji rozwija zwinność, uważność, koncentrację i pobudza w łagodny sposób oddech a wraz z nim całe ciało. Jest to dobra praktyka na rozpoczęcie dnia,  rozbudzenie energii w ciele i wprowadzenie w dobry nastrój na cały dzień.